2010-07-01
 14:22:28

läsvärt del 2

Det dampade lite så det jag hade skrivit försvann, inte allt men om det jag ska skriva om nu.

Den 29e juni åkte jag, mikaela och karrå och hämtade louis och simon från tågstation i laxå, sen drog vi till finnerödja och då hämtade vi frida och becca, fullt ös i en full och ful bil på väg till sandviken där vi skulle tälta.

Tältuppsättningen gick inte så bra och det började regna redan innan vi hade hunnit bädda eller vad man ska kalla det.
När det hade slutat regna fick louis nog och började gå, så jag, frida och becca följde efter honom och försökte vara snälla men icke sa nicke typ. Frida orkade inte gå efter ett tag men becca och jag fortsatte att gå.

Han ville till finnerödja, eller egentligen hem till kopparberg men.
Så där vandrade vi utan skor som tre luffare på grusvägen på väg till byn finnerödja.
På vägen spelade vi in massa videos och skrattade och höll på.

Sedan kom mamma och viljami också, PERFEKT! Det fick jag på film också, ska se om jag kan lägga ut dem på bloggen kanske? Får se om jag vågar, h3h3...

När vi hade gått 7 km och var framme vid ica vårt slutmål träffade vi sanna och fanny och pratade ett tag.
Sen var vi för trötta för att gå tillbaka för klockan var ett eller något, så vi skulle gå hem till mig och sova men vi kom inte in så då provade vi hyddan men nej för det var något läskigt där inne, så vi var tvungna att väcka karrå som skulle jobba sju dagen därpå, förlåt för det, eh jaa...

Sen la vi oss alla tre på vardagsrumsgolvet och skulle sova men då ville becca kolla tv så jag och hon satte oss i soffan, eller la oss, och kollade på någon skräckfilm som var på tvn. Sen somnade vi kanske vid två och sov till ungefär sex, sju eller något.
Sen skjutsade mamma oss ungefär 4 km och vi gick de sista 3, väckte de andra och plockade ihop allt och började gå vid 9 någon gång hela bunten.

Gick utan skor men det var inte jobbigt, det jobbiga var väskan som gjorde hemska märken på min axel och den otroligt tunga kudden.
När vi kom fram vid E20 skulle de lifta så vi skrev med spritpenna på louis tröja "TVÅ PERS TILL LAXÅ" och på baksidan stod det "ÄVEN ÖREBRO".
Sen kom mamma där och bara "ska ni ha skjuts eller?", det var tur att hon skulle till laxå just då.

Jag och frida följde med till laxå och sa hejdå till dem sen drog vi tillbaka till finnerödja och hem sen sov jag till fyra eller något och sen var det som en ny dag fast det inte var det och jag var med caroline och becca och vi kollade på två filmer samt planerade vår resa till stockholm på söndag, längtaar!

Idag ska jag vara med becca och caroline igen och vi ska dega tror jag, hoppas jag. Kommer väl blogga senare tror jag, hoppas ni orkade läsa. Puss hej! :D


karrå
PUBLICERAT: 2010-07-02, 22:09:01

den är inte ful!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: